Jouw fashion store promoten? Gebruik deze tips
Heb jij de stoute schoenen aangetrokken en ben je je eigen kledingwinkel begonnen? Dan zul je er al achter zijn gekomen dat je veel concurrentie hebt op dit gebied.
Je wil er dan natuurlijk voor zorgen dat jij er met jouw onderneming met kop en schouders bovenuit steekt. Hoe krijg je dit nou voor elkaar? In deze blog geven we je 5 tips waarmee je jouw kersverse onderneming kunt promoten!
Photo by Thom Bradley on Unsplash
Fancy aankondiging
Laat iedereen weten dat je jouw fashion store begonnen bent door het aan te kondigen op social media. De social mediakanalen zijn tegenwoordig dé plek om jezelf te laten zien en ervoor te zorgen dat mensen je onthouden.
Waarschijnlijk heb je al de mooiste foto’s gemaakt van jouw winkel. Het is een goed idee om deze gelijk op alle socials te plaatsen. Vergeet ook niet foto’s te posten van je beste items; dan weten mensen gelijk waarom ze in de toekomst bij jou moeten shoppen!
Wat ook aan te raden is, is het organiseren van een toffe winactie. Stel dan leuke goodiebags samen die je geeft aan de winnaar. Aan de goodiebag kun je leuke gepersonaliseerde items toevoegen.
Gebruik dan bedrukte T-shirts met jouw bedrijfsnaam of bijvoorbeeld sokken met logo van Maxilia. Er zullen veel mensen afkomen op jouw winactie, waardoor je weer meer nieuwe (potentiële) klanten hebt!
Tassen als promotiemateriaal
Wanneer jouw onderneming up and running is wil je je items natuurlijk wel kunnen meegeven in de mooiste tasjes. Deze tasjes moeten dan ook helemaal bij jouw onderneming passen. Denk hier dan ook goed over na.
Veel winkels hebben hun focus gelegd op duurzaamheid; het kan daarom ook geen kwaad wanneer jij hier ook goed over nadenkt.
Zo zijn plastic tasjes steeds meer uit het straatbeeld aan het verdwijnen en zie je steeds vaker papieren tasjes. Het voordeel hiervan is dat je ze kunt laten aanpassen aan de kleuren van jouw huisstijl en helemaal zelf kunt bepalen wat er op moet komen te staan.
Een andere optie is het inzetten van katoenen draagtassen. Deze tassen zijn meer dan één keer te gebruiken en zul je dus vaker terug zien op straat. Een win-win-situatie dus!
Persoonlijke relatiegeschenken
Denk dan gelijk na over andere promotiemiddelen, zoals bedrukte pennen en sleutelhangers. Of investeer in seizoensgebonden items zoals een paraplu met logo.
Niets is zo handig om je potentiële klanten warm te houden als het investeren in relatiegeschenken. Je kunt altijd een grote oplage aanschaffen omdat ze op verschillende momenten inzetbaar zijn.
Ben je bijvoorbeeld van plan je nieuwe store te promoten tijdens een beurs? Neem dan deze gepersonaliseerde gifts mee en deel ze uit aan geïnteresseerden. Verder zijn ze nog te gebruiken als cadeautjes tijdens de feestdagen en kun je ze ook weer gebruiken voor leuke winacties of cadeaupakketjes.
Relatiegeschenken zorgen voor lekker veel zichtbaarheid van je bedrijf en zorgen ervoor dat mensen jouw onderneming sneller onthouden – en dus terugkomen!