fashion

Mijn ervaring met Zalon (Zalando box door stylisten) (superpositief en negatief)

zalon ervaring klacht

Laatste update

Enkele weken geleden liet mijn baas op het werk een doos van Zalon leveren en het leek me leuk om deze Zalando box ook eens uit te testen. Het fijne hieraan is dat Zalon stylisten in dienst heeft die kleding voor je uitzoeken. Zij kijken naar je lengte, gewicht,… en nog veel meer andere parameters die je zelf ingeeft. Daarna krijg je tijd om te beslissen of de eerste selectie wat voor jou is of niet en komt de doos jouw kant uit. Ik wou het dus heel erg graag uittesten: ben je al benieuwd naar mijn ervaring met de Zalon box? Moest ik veel terugsturen? (pssst: lees ook zeker tot het einde en ontdek hoe mijn tweede poging verliep!)

Wat is Zalon? Hoe werkt het?

Eerst en vooral meld je je aan op het platform. Je surft naar Zalon en vult daar eerst een erg uitgebreide survey in: zo kan de stylist in kwestie jouw smaak een beetje beter leren kennen en al een beetje beter weten wat ze wel of niet naar je toe kunnen sturen. Je geeft je keuzes aan, laat weten welke merken je graag draagt,… misschien zijn er nog enkele dingen aan je lichaams (hoe je lichaamsvorm bepalen) die je graag in de verf wilt zetten of wilt verbergen? Je kan alles makkelijk laten weten.

    

Zodra je dat gedaan hebt, wordt het naar een stylist van Zalon doorgestuurd. Bij mij duurde het wel eventjes voor ik mijn eerste voorstel kreeg met wat de inhoud van de box zou worden.

Hoe lang heb je om te beslissen?

Op zich heb je niet echt lang om te beslissen: als je de mail mist, staat er een pakket met kleding die je niet wilt voor de deur. Hou daar dus zeker rekening mee!

Zalon terugzenden?

Kan je alles gewoon terugzenden als het toch je ding niet is? Ja hoor: je hebt er dagen de tijd voor.

Mijn ervaring met Zalon

Slecht, dus. De eerste keuzes van de styliste pasten niet bij mij en er zaten kleuren in die ik had aangegeven niet te dragen. Maar daarna werd de box doodleuk gewoon geannuleerd op de dag dat hij eindelijk zou aankomen. Om technische redenen, zogenaamd. Ik begon eens te googlen en die technische reden wordt wel érg vaak aangehaald. Zou het misschien geweest zijn omdat ik bij 99% van de kledingstukken aangaf dat het niets voor mij was, wel met duidelijke feedback? Geen idee… maar hoewel ik dus al bijna een week zat uit te kijken naar wanneer die Zalon box nu eindelijk eens voor de deur ging staan, werd ‘ie plotsklaps gewoon geannuleerd. Niet eens: “Sorry, we hebben een technische fout, maar sturen alles zo snel mogelijk naar je toe”. Nope… Gewoon geannuleerd, een bon voor 10% korting en dat was het dan. Erg klantvriendelijk vond ik dat toch niet.

De preview van mijn eerste Zalon Box:

 

Behalve het jurkje van S.Oliver had ik dus alles afgekeurd, het was niet zo mijn ding…  Daarna kreeg ik deze fijne melding:

Klachten over Zalon?

Tja, natuurlijk heb ik dus wel een klacht: ik heb mijn pakket gewoon nooit gekregen! Ik keek er best naar uit, ook al zaten de eerste keuzes van de styliste echt wel heel erg mis. Dat éne jurkje dat wel klopte, dat wou ik toch wel graag testen. Deze klachten hoorde ik trouwens veel vaker over Zalon: eigenlijk wordt er toch niet zo heel veel rekening gehouden met de wensen die je doorgeeft… en daar steek je dan veel tijd in om alles door te geven.

Geef ik het een nieuwe kans?

Goh, misschien. Ik ben nog steeds wel erg benieuwd welke looks ze voor mij in petto zouden hebben, maar ben nu eigenlijk wel een beetje afgeknapt op hoe mijn allereerste ervaring met hen is. Hebben jullie er wel een goede ervaring mee? Of net ook een slechte ervaring? Laat het hieronder in de comments ook zeker weten!

Update: Zalon box poging 2:

Ik was eigenlijk toch echt wel heel erg benieuwd en besloot om een nieuwe bestelling te plaatsen. Bij dezelfde styliste, want ik vond haar wel een toffe dame, zij kon er tenslotte ook niet aan doen dat die vorige bestelling geannuleerd werd. We mailden wat over en weer, ik had mijn voorkeuren nog wat extra aangepast en aangescherpt en kreeg dit binnen als eerste :

 

Daar zaten best wat items tussen die ik afgekeurd heb, en ik begon een beetje te vrezen voor wat de box zou gaan inhouden. Na die eerste mail weet je namelijk niet wat er opgestuurd zal worden. Grappig detail: ik stuurde alle voorstellen door naar mijn vriend die over alle kledingstukken exact dezelfde mening had. Handig! Enkele dagen later nam ik op een druilerige zaterdag mijn bestelling in ontvangst. Het klopt wel: je hebt een iets meer luxueus gevoel als je de doos opent, alles is erg leuk per outfit ingepakt met een lintje: geen plastic tasje te bespeuren!

Oei, wat zit er in die doos? Hoe eerste indrukken fout kunnen zijn…

Mijn eerste indruk? “Oeioei, wat zit er allemaal in die doos?” Ik was niet bijster enthousiast, eerlijk gezegd. Maar goed, ik was wel van plan om alles te gaan passen.

Ik paste het allereerste setje en was gelijk verkocht! Ik had aan de styliste namelijk verteld als feedback dat ik wat last heb van PDS en dat mijn buik daardoor flink kan opzwellen. Of ze iets kon uitzoeken dat en mijn buikje een beetje verstopt als het nodig is, én dat broeken vinden daarom een ramp is. De eerste broek is een zomerbroek, maar kan ik in de herfst en lente ook echt wel dragen én is een type broek dat ik al maandenlang aan het zoeken was. En met een elastiek: superfijn voor als buikjelief zich weer eens niet gedraagt. Plus: hij kleedt ook nog eens mooi af ook! De top die ze erbij gecombineerd had, vond ik ook goddelijk! Donkerblauw, met stipjes en wonderwel een top met korte mouwen die mijn armen niet enorm deed lijken. Hij valt mooi over mijn buik en kleedt ook weer erg leuk af. Die twee waren alvast toppertjes!

Volgende outfit: ik ging de jurkjes maar eens passen:  beide waren helaas niet echt mijn ding en zaten nogal gek bij mijn buik. Ook vond ik van één jurkje de kleur en snit nog wel leuk, maar die jurk scheen veeeeel te hard door :p

Next up: een khaki broek, beige trui en blauwe blouse. De blouse heb ik al ongeveer dus die hoefde ik niet te houden. Maar op de combi van de khaki broek en beige trui werd ik hoteldebotel verliefd. De trui is lang genoeg, de broek spannend genoeg en de trui kleedt ook mooi af. Jup, die twee waren superleuk met elkaar gecombineerd. Die twee ging ik sowieso bijhouden.

Tot slot zat er nog een groen vest in de box en een geklede joggingbroek : die heb ik beide niet gehouden.

Wat heb ik teruggestuurd? Wat heb ik bijgehouden?

Bijgehouden:

  • de blauwe blouse met stipjes
  • geklede linnen broek van Esprit
  • creme trui
  • khaki broek

Teruggestuurd:

  • groene vest (had al zoiets)
  • blauwe blouse (had ik ook al ongeveer)
  • geklede joggingbroek (te groot)
  • gestipte jurk
  • blauwe doorschijnende jurk

Zou ik opnieuw een Zalon box bestellen?

Als ik iets nodig heb, direct! Maar dan wel bij de styliste (Jasmijn) die me zo goed geholpen heeft. Ze heeft ook echt perfect geluisterd naar mijn feedback én heeft echt moeite gedaan om kleuren te zoeken die bij me passen. Dusja, ik ben nu echt wel laaiend enthousiast erover 🙂 Heel fijn als een merk er toch voor kan zorgen dat je je eerste slechte ervaringen vergeet!

Hebben jullie al eens een box van Zalon besteld? En was je er tevreden over?

Zalon box: korting

Wil je graag ook eens zo’n Zalon box bestellen? Dan heb je, als je via deze link bestelt, 15% korting op je eerste box. Dit is helemaal niet gesponsord ofzo, ik ben gewoon erg enthousiast en zag dat je automatisch zo’n link krijgt als je er eens besteld hebt.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.