Interieur

Het leed dat online bestellen bij La Redoute heet (eerlijke review en ervaring)

February 24, 2019
draaiende-bureaustoel

Laatste update op

Tot een paar maanden geleden was ik heel erg enthousiast over La Redoute: ik vond dat ze leuke spulletjes en kleding hadden en de ene keer dat ik er dit najaar besteld had, was ik er erg blij mee. Ik had er namelijk een leuk laptoptafeltje besteld voor bij onze zetel. Mooie kwaliteit, toffe afwerking en nog een fijne prijs ook.

hiba-bijzettafel-laptoptafel

Maar… tafel, waar ben je?

Ik bestelde er tijdens de solden/ sale nog iets: een nieuwe bureaustoel en de tafel van dezelfde serie van de laptoptafel die ik hierboven vernoemde.

tafel-eik-staal-hiba-la-redoute

draaiende-bureaustoel

De bestelling plaatste ik op 27 januari.

Vorige week was ik het beu: ik had mijn bureaustoel al aangekregen op 1 februari (dat ging dus wel allemaal goed), maar die tafel, daar hoorde ik niéts van. Nochtans was het het duurste stuk uit mijn bestelling. ‘Laat ik maar eens inloggen op La Redoute en kijken wat er staat van uitleg bij mijn bestelling’, dacht ik. Leuk en wel, maar La Redoute heeft overduidelijk Franse roots en hun vertalingen lijken echt nergens op (als vertaler mag ik dat zeggen ;)). “In aanmerking genomen”. Oké dan… vreemde vertaling en niet bepaald vaak voorkomend, maar ik nam dan maar aan dat ze er hopelijk mee bezig waren.

Dan maar bellen naar de klantendienst

Oké, dik twee weken later…nog steeds geen tafel te bespeuren. Op mails lijken ze totaal niet te reageren daar. Dus, maar eens gebeld naar de klantendienst. En hoewel de persoon aan de lijn echt zijn best deed, was ook hier het Nederlands allesbehalve goed te noemen (ik begreep veel niet, en ik ben Franstalige tongvallen echt wel gewend). Daarnaast was de kwestie voor hen heel erg snel afgedaan: ‘Wij zijn niet verantwoordelijk voor de levering van tafel. De tafel is een grote levering en zal door onze transporteur bezorgd worden. U krijgt daar nog een smsje over, ik kan niet in hun systeem kijken’.

Toen ik vroeg wié die transporteur was, wanneer de tafel ongeveer geleverd zou worden en of ik misschien dagen kon doorgeven, kreeg ik te horen dat ze dat niet konden doen. Raar, toch? Gewoon wachten op een wonderlijke sms, dat was de conclusie. Bij La Redoute konden ze er niets aan doen en ze konden niet in het systeem van de transporteur. Zo was voor hen de kous af.

Iets met bloed en nagels

Kijk, daar kan ik als consument dus niét tegen. Jij als bedrijf hebt contracten met transporteurs en co, jij als bedrijf lost dit soort dingen op en helpt je klant verder. Lijkt me redelijk simpel… Plus, mensen die voor jou in onderaanneming werken, vallen nog altijd onder jouw verantwoordelijkheid, beste mensen van La Redoute.

En attendant La Redoute…

Ik besloot dan maar te wachten. Dik anderhalve week later hoorde ik nog steeds niets. Vervelend, maar ik dacht dat ik toch wel snel een sms zou krijgen om af te spreken.

En toen gebeurde gisteravond dit:

Zaterdagavond 23 februari om 20:31:

la-redoute

Bam, voldongen feit. Zie maar dat je thuis bent voor je tafel. Niks geen berichtje om eerst af te spreken of een belletje om te horen of je überhaupt je pakket kan aannemen op die dag. Zeggen dat ik hier niet happy mee ben, is een behoorlijk eufemisme. Ik kan er maandag niet zijn (ik heb namelijk les), en dit is toch veel te kort dag om nog iets te regelen? (en principieel wil ik nu ook gewoon niets regelen ;)) Die leverancier staat hier dus maandag voor niets voor de deur en ik heb geprobeerd iets te laten weten, maar het ging niet. Bah. Erg lullig ook voor die leverancier, die zou zijn tijd ook een stuk beter kunnen gebruiken.

Dus… the La Redoute saga continues. Ik bestel er echt geen grote items meer. De kleine items komen snel aan hoor, daar niet van. Eerlijk gezegd twijfel ik ook of ik er nog kleinere items (die gewoon door de post geleverd worden) zou bestellen. Bepaald hulpvaardig zijn ze helaas niet. En of ik daar in het vervolg nog mijn geld wil insteken? Dat denk ik niet… ik hou een erg wrange smaak over aan deze manier van een bedrijf runnen.

Klantenservice, hoe het niet moet 🙁 Jammer hoor, het lijkt me net een shop met veel potentieel qua interieurspulletjes en kleding!

Edit 1: deze zondag nog eens geprobeerd naar de klantendienst te bellen, maar die is niet bereikbaar. En, het volledige bandje was in het Frans. Niet oké voor een drietalig land als België, waar ik woon.

Edit 2: de ochtend van de zogenaamde levering, kreeg ik ineens dit bericht. Oookay dan…

Edit 3: Blijkbaar wordt het op maandag 4 maart geleverd

Edit 4: De tafel is binnen! Nu nog uitpakken en hopen dat alles ok is…

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.